2010. február 22., hétfő

Kis lépés az emberiségnek, de nagy lépés nekem

A Holdra szálláskor elhangzott mondat átalakított változatát akkor használjuk a feleségemmel, amikor sokat dolgozunk kevés eredménnyel. Van egy másik olvasata is ennek a mondatnak: kis lépésekkel nagy eredményt tudunk elérni, ha ismerjük a hálózatok tulajdonságait, gyenge kapcsolatok erejét, stb. Ebben a blogbejegyzésben a htk01 kurzus 3. hétnek a tematikáját járom körbe  a saját tapasztalataim szemszögéből.

Sok időmet elveszi az internet. Lenyűgöző, hogy mennyivel rövidebb idő alatt vagyok képes értékes információkhoz jutni, de az embernek sohasem elég az információból. Néhány éve olvastam egy e-learning-ről szóló könyvben, hogy a XXI. sz. emberének az egyik legszükségesebb képessége a szelektálás. Az ókori görögöknél (később ezt a teológia is átvette) az egyik sarkalatos erény a mértékletesség volt. A múlt hét után próbálok szelektálni, fontossági sorrendet felállítani. Régebben valaki tanácsolta, hogy lehetőleg naponta csak egyszer nézzük meg az e-mail-ünket. A Google Reader-re ezt igyekszem majd alkalmazni. A Twitter még mindig nincs közel hozzám, de az elmúlt héten sikerült megszeretnem a Google Reader-t, valóban időt lehet vele megtakarítani. Jól lehet látni, hogy mennyire vagyok lemaradva az általam figyelt blogok, hírcsatornák olvasásában. 

A Twitter... Kb. egy éve regisztráltam rá, de azóta nem foglalkoztam vele. Ezen a héten leporoltam az accountomat és próbáltam keresni olyan embereket, hírcsatornákat, akiket érdemes követni. Sajnos keveset találtam. A matematika és a tanár szavakra semmi érdemlegeset nem adott ki a twitter keresője. Próbálkoztam a mathematics és a teacher szavakkal. Ezekre már nagyobb választék volt, de egyelőre nem találtam itt sem hasznosat. Még dolgoznom kell, hogy felfedezzem a Twitter előnyeit. Megpróbáltam pl. követni a Kossuth Rádió híreit a twitteren, de a rengeteg információt nem bírtam feldolgozni. Aztán betettem a híreket a Reader-be, de még ott is nagyon sok volt az információ, így onnan is letöröltem. Azt hiszem, hogy az lesz a legjobb, ha olyan távoli ismerőseimet, akikkel nem tudom szorosan tartani a kapcsolatot, ráveszem, hogy twitteljünk.

Többen visszatekintettek a htk01 eddig megtett útjára. Én is azok közé tartozom, akik azt mondják, hogy ha csak eddig tartott volna a kurzus, akkor már megérte. A témafelvezetők, a szerdai beszélgetések, a többiek blogjai, az értékes emberek, az ajánlott olvasmányok, a delicious, google reader, cmap, prezi... mind-mind olyan ajándék, amiért már érdemes volt belevágni (talán egy-két hét múlva a twitter is ezek között lesz). Kedves kulcsi és pp! Nagyon köszönjük ezt a szellemi kalandot nektek!

1 megjegyzés:

  1. Húh, jó volna, ha írnál még. Ezt mondják mások is. Pl. http://koncsag.blogspot.com/2010/03/klikkelj-ra.html

    VálaszTörlés